2010. március 6., szombat

Újra itt.

Régen írtam. Ahogy kicsi fiam cseperedik, a szabadidőm úgy zsugorodik. No megaztán iszonyú sok tanulnivalót tolt rám az élet mostanság, amit nagyon élvezek, amitől sokszor kétségbe esek, tépem a hajam, hogy eddig ezt, vagy azt miért nem tudtam.

A múlt év, és a mostani is a Hádész ( Plútó-Plútó kvadrát, majd Plútó- Hold (születési uralkodó)együttállás) fennhatósága alatt folyik számomra, akinek Kronosz (Szaturnusz tranzit a IV-es házban) segít be, hogy a leckét, még öregasszony koromban sem felejtsem el. Egy echte Ráknak ez csupa öröm. Komolyan, a lelkem mélyéig szétmarcangolnak. Még az a szerencsém, hogy tudom mit akarnak tőlem, mivel kedves Hermész, mindíg a segítségemre van ezekben a nehéz időkben.

Az egyik fontos téma az ÉLETMÓDVÁLTÁS.

Mivel a Plútó a hatos ház ura, természetes, hogy az én egyébként rendesen kaotikus életvitelemet, táplálkozási szokásaimat szeretné megregulázni. Az elmúlt tíz évben jórészt szellemi tanításokban, ezoterikus körökben, gyógyítóknál kerestem a megoldásokat. Nem mondom, hogy ez az út nem vezetett sehova, -mert minden út vezet valahova-, de nem ott találtam megoldásokat. India, megvilágosodás, Kína, feng-shui, Amerika, angyalok, Európa, antropozófia ( közeledünk!) itt már éreztem, hogy túl messze jártam, és lám a mi kultúránknak is meg vannak a maga bölcsességei, és nekünk ez valószínűleg testhez állóbb, mint az indiai bölcsek üzenetei.Lám még akkor sem gondoltam volna, hogy egy egyszerű Magyar ember fogja megmondani nekem a frankót.
Minden tiszteletem Somlósi Lajos bácsinak, aki hihetetlen tudással rendelkezik, és mindezt olyan egyszerűséggel adja át az embereknek, hogy öröm hallgatni.
Szeretném idegyűjteni a hanganyagait, és az azok indította gondolataimat.

A gyógynövények, a betegségek ismerete, a kezelési módok soha nem tartoztak a kedvenc témáim közé, manapság viszont gyógynövényeket nevelgetek, gyűjtök, krémeket kotyvasztok, latin neveket jegyzek meg, hatóanyagokat részletezek, tüneteket jegyzetelek...hát Hádész alapos munkát végez, nemmondom.

A Kölessel kezdődött...Amaránt, Hajdina, Tönköly, Zab, Gomasio, jászvaj...hajjaj, sóhajt fel a családom, mi jön még ezután! Megmondom! Nincs több Kádár-kenyér! Addig nem nyugszom, míg az utolsó gyermekem is azt nem mondja- Nem eszem többet bóti kenyeret, anya a te kenyered sokkal jobb!
Na ez még odébb van, de van időm. A tegnapi életem első kovászos kenyere, kritikán aluli lett. Törököt lehetett volna vele ölni. Nem kelt meg no, ma beletettem a kovász mellé egy kis élesztőt, mindjárt jobb lett, sőt jó lett! De addig nem nyugszom, míg finom laza kovácsos kenyeret nem sütök.
Szóval a konyhában is nagy a válság. Ahogyan a Plútó tranzitok alatt szokott ez lenni, -nem túl élvezetesen- a régi már nem működik /mivel tisztában vagy vele, hogy mennyi szemetet tömtél a magad és kis családod bendőjébe/, de az új rend még nem állt föl. Sokszor állok a boltban tanácstalanul. Most akkor mi a t...-t vigyek haza.A félig kész ételek tele vannak szeméttel, a zöldségek-gyümölcsök vegyszerrel, a víz biszfenol-a-val, a kenyér adalékokkal, a pékárú hidrogénezett olajokkal, a húsok antibiotikummal, a tisztálkodószerek meg felsorolhatatlansok méreggel. Lehet, hogy túlzok, de szerintem nem.
Mit tesz a kétségbeesett élelmezési főelőadó/ a másik foglalkozásom/, igyekszik kilenc négyzetméteren biozöldséget termelni, megbízható beszerzési formákat keresni, saját kenyeret sütni, és mindent a saját két kis kezével előállítani, amit csak lehet.


A legforróbb projektem most egy házi gabonamalom beszerzése. Nagyon váromm már, ugyanis nincs készleten a kereskedőnél, pedig részemről, már itt lehetne a kicsike. Ha az enyém lessz irány a biopiac, tönkölybúza és társai beszerzése következik, majd kenyérsütés ezerrel, friss liszből.








Ez egyenlőre csak álom, de soselehessen tudni....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése