2011. szeptember 14., szerda

Életmódváltok ezerrel

Fordulóponthoz értem. Hosszú érlelődési idő után megszületett a háztartásvezetés irányítópultja. Nagyon nem volt könnyű szülés.
Elfáradtam a zűrzavarban, muszáj volt rendet tenni.
Tehát készült először is egy őszi-téli menüinspirációs gyűjtemény, ami annyit tesz, hogy nyitottam egy word dokumentumot és összeírtam,mit eszik szívesen a család, felmentem a kedvenc receptes oldalamra ahonnan kilinkeltem azokat amiket szívesen kipróbálnánk. A fő szempont a válogatásban az volt, hogy az éppen aktuálisan kapható zöldségek kapják a főszerepet.

(Ha valaki tudja, hogyan lehet feltenni letölthetős változatban ezeket szívesen megosztom veletek, de emilben is elküldöm )

Ezután minden vasárnap ebből pillanatok alatt elkészítem a heti menüt, ezt kinyomtatom, és a maradék helyre jegyzetelhetem még az aznapi tennivalókat, intézni valókat.Sőt ,most már nem gond az sem, ha másnapra be kell áztatni valamit, vagy egy húzós nap előtt elő kell készíteni a másnapit.Azt csak a kellő pillanatban egy elegáns mozdulattal a sütőbe csúsztatva vacsorát prezentálok a férfinépnek.

Heti-napi bevásárlólista
Készült ezenkívül egy havi, egy heti és egy napi bevásárló lista. Ezeken tisztán látom mi fogyott el, mennyibe kerül. Az első változat simán működőképes,de rugalmasan kezelem, hozzáírok, kitörölök, ha úgy látom jónak, de van egy alap ami biztonságot ad. Nem igazán szeretem a fagyasztott dolgokat, ezért húst, zöldséget mindig frissen veszek, szerencsére 5 percre van egy jó szupermarket.

Heti menüterv, tennivalókkal

Nincs pánik, szomszédtól kunyizás, napi háromszor boltba járás, és főleg nincs délelőtt tizenegykor tanácstalanul állás a konyhaszekrény előtt -Most mi a frászt főzzek?- felkiáltással. Ezt utáltam a legjobban.

El sem hinné az ember lánya, hogy mennyi energiát és időt takarít meg ezzel amíg egyszer ki nem próbálja. Akinek gyerekei vannak, esetleg még dolgozik is akár életmentő is lehet. Annyi minden aprócseprő és fontos dolgot kell a fejünkben tartani, a legtöbb váratlan , kiszámíthatatlan dolog, a főzés pedig ebben a formában szépen előre tervezhető.


A másik dolog a hivatalos papírok, csekkek kezelése.A lakás több pontján táborozó, hol eltűnő, hol  feltűnő módban leledzettek, konkrétan amikoréppen kellett sosem volt meg semmi.
Fogtam az egészet,és kiválogattam ami az ami még kell egyáltalán, azután különszortíroztam Apeh, Vízmű, stb. Vettem egy csinos kis sokfiókos mappát, -pont most volt szép kék-zöld fényképesberakós a rossmanban, -és szépen felcímkézve a kis hosszikás borítékokat, és az ő számláikat, az aktuális csekkekkel betűzdelve.
Rájött, hogy nekem kell hogy szépek legyenek ezek a tárgyak is, mert így sokkal szívesebben veszem őket elő, még ha nem is a legkellemesebb időtöltés is a számlákat rendben tartani.

  Mindeközben új színt kapott az étkezőm és az előszobám - vaníliafagyi színű- örökbe fogadtunk egy csodaszép tálalószekrényt is . Álmaimban fehér antikolt nagymamakredence lett volna, ehhez képest egy sötétbarna vitrines darab jött hozzánk és imádom.Olyan mint egy igazi bútor. A sok ikejás, gyorsbútor után egy komoly darab.Olyan felnőttes.

Ja, és ami az egészet megelőzte az  a lakás számos pontján megejtett kíméletlen szanálás., Rák lévén gyűjtögető vagyok, a férjem is képtelen kidobni bármit. Talán ez az egyik  rákfenéje a káosznak előbb utóbb átláthatatlan, kezelhetetlen massza lesz az ember otthonából. A másik a halogatás.Ha valamit el kell intétni jobb azon nyomban, mivelhogy az ember fejében szintén sok kilóbájtot foglal el anélkül, hogy tudnánk róla. Leginkább akkor lehet ezt tetten érni, amikor egy régen halogatott dolgot végre kivégeztünk. Az emberben felszabadul a kilóbájt.:)

Ezeknek a segédanyagoknak a kidolgozása  igénybe vesz némi időt először, de miután rutinná válik,csak ad.

Sokan ingerültek, levertek vagyunk, sokszor ilyen egyszerű dolgok segíthetnek rajtunk, vagyis segíts magadon, az Isten is megsegít.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése